Ciara
Ciara Recepten 30 aug 2019

Viva Vegan: rijstpap met perzik

Wil je ‘s morgens eens iets anders eten dan een saaie kom cornflakes? Deze vegan rijstpap is gegarandeerd een voltreffer aan de ontbijttafel! Lekker, zoet en voedzaam. Wij geven hier het recept voor rijstpap met gestoofde perziken, maar je kunt naar hartenlust experimenteren en afwisselen met ander sappig fruit.

Zo maak je vegan rijstpap

Doe de rijst, samen met de melk (je kunt zelf gemakkelijk sojamelk maken) en het vanille-extract, in een kleine kookpan en breng langzaam aan de kook op een zacht vuur. Roer er regelmatig doorheen zodat de rijst niet aankoekt. Na ongeveer tien minuutjes zul je zien dat het een zachte brij wordt, dan is de vegan rijstpap klaar. Snijd de perzik in halve maantjes en leg ze in een pan. Voeg water, nootmuskaat en kaneel toe en meng goed. Laat de perzik een tiental minuutjes stoven tot ze zacht wordt. Hak ondertussen de amandelen fijn.

Giet de rijstpap in een kom en garneer met de perzik. Pers er een beetje vers citroensap over uit voor een frisse toets. Werk af met de amandelsnippers en voeg eventueel wat ahornsiroop toe als je het wat zoeter wilt.

Tip: Wil je wat afwisseling? Je kunt dit gerecht ook met havermout of quinoa maken.

Lees ook: Culy Homemade: vegan bananenbrood met gezouten karamel

Naar een recept van De Groene Keuken via BE Vegan

Reageer op artikel:
Viva Vegan: rijstpap met perzik
Sluiten