Surinde
Surinde Recepten 2 jun 2019

Snel en gemakkelijk: vier gezonde gerechten voor één persoon

Koken voor één persoon klinkt makkelijker dan het is. Je wil gezond avondeten voor één persoon, maar toch gaan we sneller voor een makkelijke pizza of een pakje frieten. Het is dus tijd voor éénpersoonsgerechten die gezond en geschikt zijn voor als je moet koken voor jezelf.

Vier gerecht voor één persoon

​Romige burrito’s met rode paprika

vier gerechten voor één persoon

Verwarm je oven voor op 180°C.

Wikkel de tortilla in aluminiumfolie en plaats deze in de over voor 15 minuten.

Zet een bakpan op een middelhoog vuur, verwarm de olie en bak vervolgens de ui, rode paprika, look en jalapeño peper. Bak de groentjes gedurende 2 minuten aan, terwijl je ze goed mengt.

Voeg als laatste de bonen toe en bak die nog 3 minuten mee.

Voeg de roomkaas, zout en koriander toe. Doe dit bij de groentjes en bak het 2 minuten mee, vergeet zeker niet te roeren.

Verdeel de vulling over de tortilla, rol hem op en genieten maar.

Pasta met spinazie en Boursin

vier gerechten voor één persoon

Kook de pasta volgens de beschrijving op de verpakking.

Verwarm ondertussen de spinazie in een steelpan op het vuur.

Giet de pasta af en meng de Boursin en spinazie erdoor.

Voeg wat peper toe naar smaak en strooi er een handje cashewnoten overheen. Je gerecht is helemaal klaar om van te smullen.

Vis met salade en aardappels

vier gerechten voor één persoon

Schil de aardappels en breng ze aan de kook. Kook ze twintig minuten

Strooi een beetje kruiden over de vis (niet te veel, cajun heeft een sterke smaak).

Verwarm de olie in een pan op hoog vuur. Als het goed heet is, leg je de vis in de pan en zet je het vuur laag.

De vis bak je acht minuten.

Maak ondertussen de salade. Was de tomaatjes, snij ze doormidden, meng ze door de botersla en doe er een beetje dressing over.

Rijst met kip, boontjes en pindasaus

vier gerechten voor één persoon

Kook de rijst volgens aanwijzingen op het pak.

Als je voor voorverpakte sperzieboontjes hebt gekozen, warm je dit op in de magnetron.

Als je voor verse sperzieboontjes hebt gekozen, moet je eerst de puntjes aan beide kanten eraf snijden vervolgens de boontjes wassen. Daarna doe je ze in een pan met een laagje koud water en zet je ze op een hoog vuur. Zodra het kookt, zet je het vuur laag. Laat dit acht minuten koken.

Snijd de kipfilet in kleine stukjes en verhit één eetlepel olie in een wokpan (of grote pan als je geen wok hebt). Zodra de olie heet is, bak je de stukjes kipfilet.

Als de kipfilet bijna klaar is voeg je 1 à 2 lepels koude pindasaus toe en laat je dit even mee opwarmen.

Meer makkelijke gerechtjes?

Ontvang Culy nu wekelijks in je inbox!



Reageer op artikel:
Snel en gemakkelijk: vier gezonde gerechten voor één persoon
Sluiten