Alice
Alice Recepten 30 okt 2019

Ontbijtpizza met havermout en yoghurt

Als we de mogelijkheid zien om pizza als ontbijt te eten dan grijpen we die met onze beide handen. Natuurlijk niet de ongezonde afhaalvariant die is blijven liggen van de avond ervoor (of wel), maar een gezonde ontbijtpizza die meteen alle voedingsstoffen bevat die je nodig hebt om de dag door te komen. Voor deze met havermout en yoghurt staan we elke dag met plezier op!

Het recept vonden we op het Instagram-account van Foodfuly.

Hoe maak je de ontbijtpizza?

Doe de haver, boekweit en zaden in de blender en maal tot het geheel kruimelig wordt. Voeg alle overige ingrediënten buiten het water toe en meng dit onder het kruimeldeeg. Voeg dan traag het water toe en mix het geheel tot het een kleverige brei wordt. Het zou gemakkelijk aan je vingers moeten blijven plakken.

Neem dan een pizza- of taartschotel en druk het deeg plat tegen de bodem om de korst te vormen. Laat de pizza 10 minuten afkoelen in de diepvriezer. Werk het tenslotte af met yoghurt naar jouw keuze en je favoriete toppings (denk aan: blauwe bessen, banaan, mango, noten, etc.).

Et voilà, jouw ontbijtpizza is klaar!

View this post on Instagram

💯💚 follow @healthyfoodyess Follow us for more Beauty and Health. . BREAKFAST PIZZA! . . Recipe below ↴ An oat, almond butter and buckwheat base topped with coco yoghurt, berries, pistachios and quinoa pops! 💕 The base for this one is the best I’ve ever made, it doesn’t crumble and sets really well in the freezer in just 10 mins! . Breakfast pizza . 2 cups oats (can sub gf oats) 1/2 cup raw buckwheat  1/2 cup sunflower seeds 1/2 cup almond butter 1 tsp cinnamon 2 tbsp maple syrup 1/4 cup coconut oil, melted 1/4 cup water . Add oats, buckwheat and seeds to a blender and process until crumbly. Add in all remaining ingredients apart from the water and pulse to combine. Slowly add water and process until the mixture starts to come together. It should stick together easily in your fingers. Line a 9 inch tart tin/pizza tray a press dough in evenly to form the crust. Set aside in the freezer for 10 mins to set. Top with coco yoghurt and your fave toppings! Credit @bos.kitchen ____________ #whatsonmyplate #castiron #skillet #fitnessfood #fitfood#fitfoodie #eatyourveggies #eatarainbow#lowcarbs #healthyfats #guthealth#antiinflammatory #fruit #tasty #healthyfood #londonfitness#cleanfood #eeeeeats #fitmencook #nutrition#eatwell chosen by 🔎 @foodfuly  #fitfood#Paleo #eatrealfood #goals #yummy

A post shared by Healthy Food (@foodfuly) on

Toch liever the real deal?

Ontvang Culy nu wekelijks in je inbox!

Reageer op artikel:
Ontbijtpizza met havermout en yoghurt
Sluiten