Lissa
Lissa Soort 18 mrt 2019

Zo maak je gezonde knoflookhummus

Hummus: lekker. Knoflook: ook lekker. Waarom de twee dan niet combineren tot gezonde knoflookhummus met crackers? Hét ultieme aperitiefhapje!

Zo maak je knoflookhummus

Verwarm de oven voor op 180 graden.

Snijd het topje/bovenkant van een bol knoflook en verpak de bol in aluminiumfolie. Plaats deze voor 10 á 15 minuten in de oven. Haal de knoflook uit de oven wanneer deze zacht, bruin en heerlijk zoet ruikt. Laat afkoelen.

Laat de kikkererwten en witte bonen uitlekken en doe deze in de keukenmachine. Knijp de bol knoflook boven de keukenmachine goed uit en draai hier een gladde pasta van. Doe er een flinke scheut olijfolie bij totdat je een mooie soepele dip hebt. Doe de citroenrap en chilivlokken erbij en breng op smaak met peper en zout.

En voilà, je hummus is klaar om geserveerd te worden!

Wil je nog meer lekkere hummus ontdekken?

Goddelijke homemade hummus met mango

Ontvang Culy nu in je inbox!



Ontvang Culy nu wekelijks in je inbox!

Reageer op artikel:
Zo maak je gezonde knoflookhummus
Sluiten