Donderdag veggiedag: tikka masala met zoete aardappel

Heb je zin in een veggie gerecht met een explosie aan smaak? Deze vegetarische tikka masala does the trick. Lekker gezond met zoete aardappel, bloemkool, paprika én kikkererwten.

Deze tikka masala is zelfs helemaal vegan, tenzij je er natuurlijk een grote dot yoghurt op gooit, zoals wij doen (tip: kokosyoghurt is minstens zo lekker).

Wij eten ‘m met zelfgemaakt naanbrood. Maar deze tikka masala is ook heerlijk met basmatirijst, bloemkoolrijst en zelfs op een tortilla.

Donderdag veggiedag: tikka masala met zoete aardappel

Zo maak je deze veggie tikka masala

Verwarm de oven voor op 180 graden.

Verdeel de blokjes zoete aardappel, de paprika en de bloemkoolroosjes over een bakplaat. Hussel ze door elkaar met een eetlepel zonnebloemolie en een flinke snuif zout. Rooster de groenten in ongeveer 15 minuten gaar en lichtbruin.

Maak ondertussen de kruidenpasta. Pureer in een keukenrobot de ui, knoflook, gember en groene chilipeper met ongeveer 2 eetlepels water tot een gladde pasta. Je kunt dit ook met een staafmixer doen.

Verhit twee eetlepels zonnebloemolie in een wok of grote pot op medium vuur. Doe de kruidenpasta erin, samen met de garam masala, de curry en het paprikapoeder. Bak de kruidenpasta ongeveer 4 minuten, tot ‘ie begint te geuren en is ingedikt. Voeg dan de tomatenpuree toe, een snuifje zout en 240 ml water.

Breng de saus aan de kook en zet het vuur lager. Laat 10 tot 15 minuten zachtjes inkoken tot een dikke saus. Doe de geroosterde groenten erbij, samen met de kikkererwten. Voeg ook de kokosmelk toe en laat nog 5 minuten zachtjes doorkoken.

Serveer de vegetarische tikka masala met wat fijngehakte koriander, cashewnoten, een dot yoghurt en naanbrood.

Donderdag veggiedag: tikka masala met zoete aardappel

Meer leuke content? Like ons op Facebook